Virtual Reality
Agressie training met VR-bril!
Reality training ‘Omgaan met agressie en emotie’ met VR-brillen. Heb je te maken met lastige situaties waarbij uw klanten emotioneel, agressief of intimiderend reageren?
Deze training is interactief en praktijkgericht.
Met de VR-bril op ben je zelf onderdeel van het scenario
in diverse agressie situaties. Je zit er middenin en voelt de spanning oplopen.
Je leert gedrag, emotie en agressie, herkennen in een virtuele omgeving. Filmbeelden worden onder leiding van de trainer met de deelnemers geanalyseerd met behulp van diverse werkvormen.

In deze 1-daagse training staat in de ochtend het 'begrijpen' centraal en in de middag het 'kunnen'. Met professionele trainingsacteurs wordt er actief geoefend en komen diverse deelthema’s aan
bod:
●
Het
herkennen en duiden van lastig gedrag:
Wat is emotie? Wat is agressie? Wat is het verschil tussen boosheid en agressie? Dit onderscheid goed leren herkennen zorgt ervoor dat medewerkers de kans hebben om vroegtijdig effectief te handelen en dat de spanning niet verder oploopt door het optreden van de medewerker zelf.
●
Samenwerking:
Hoe kunnen we
emotie en agressie voorkomen? Hoe kunnen we eenduidiger reageren op lastig
gedrag en één lijn trekken, om zo preventief te werken richting de toekomst?
Hoe zit het met de persoonlijke grens vs. de professionele grens?
●
Eigen
spanning:
Wat gebeurt er
bij mezelf als het spannend wordt? Wat is de verklaring van stress? Waarom weet
ik vooraf en achteraf wat handig is en lukt het in het moment vaak niet? Hoe
blijf ik rustig genoeg om tijdens het gesprek professioneel te reageren?
●
Gespreksvoering:
Hoe voer ik een slecht nieuwsgesprek? Wat is handig en
wat zijn valkuilen?
Hoe breng ik emotie terug, zodat er weer een goed gesprek mogelijk is?
Hoe stop ik agressie? Hoe geef ik professioneel grenzen aan? Wat als het niet
werkt?
●
Oefenen:
Het geleerde vertalen naar de praktijk en oefenen met het toepassen van
vaardigheden m.b.v. een
trainingsacteur. De oefeningen worden
afgestemd op de praktijk van de deelnemers (kantoor/balie, telefonisch en/of
huisbezoeken), zodat het goed aansluit op de realiteit van de deelnemers.
Bij onze trainingen is er een prettige en laagdrempelige
sfeer. Onze ervaren trainers, op het terrein van emotie en agressie, sluiten aan
op de realiteit van de deelnemers waarbij de vertaling van de theorie naar de
praktijk realistisch is.