Hostmanship

Uw hostmanship verbeteren? 
Altijd mooi als een bedrijf, of in dit geval een restaurant, zijn kwaliteit, klantvriendelijkheid en klantgerichtheid wil verbeteren. Overtref de verwachtingen van uw klant: doe iets extra's! 

  • Bij Hostmanship vindt het bedrijf, restaurant of winkel het belangrijk dat de bezoeker zich welkom voelt. 
  • Een dienstverlening vanuit het perspectief van de klant. 
  • Met Hostmanship kun je je als bedrijf, naast de kwaliteit van je producten, positief onderscheiden. 
  • Medewerkers voelen zich betrokken en die prettige sfeer is voelbaar voor de bezoekers. 

Hostmanship is gebaseerd op zes pijlers: 

  1. Dienstbaar zijn: je bent er voor de klant, verras hem eens!
  2. Verantwoordelijkheid nemen: je voelt je verantwoordelijk voor (het oplossen van) het probleem. 
  3. Consideratie tonen: laat zien dat het je echt iets kan schelen.
  4. Het geheel zien: de medewerker is bepalend voor de prestatie van de hele organisatie. 
  5. Dialoog aangaan: ga in gesprek met de klant om het probleem te begrijpen en tot een oplossing te komen. 
  6. Kennis inzetten: je antwoordt de klant op basis van jouw kennis. 

Belangrijk daarbij is ook dat de medewerkers met plezier hun werk doen, zich óók welkom voelen. Dit vraagt om leiderschap dat gericht is op het geven van vertrouwen en een omgeving waar je de medewerker in staat stelt de bezoeker, klant, patiënt of burger op een eigen en persoonlijke manier tegemoet te treden. Klanten zullen zich opstellen als je ambassadeurs en als bedrijf krijg je vaker de gunfactor. 

Klantvriendelijk en klantgerichtheid is van belang bij diverse trainingen zoals:

  • Commerciële gespreksvoering, acquisitiegesprekken, telefonisch en vis-á-vis
  • Omgaan met 'lastige' en 'moeilijke' klantsituaties aan telefoon en balie
  • Klantgerichte telefoontrainingen
  • Verkoopgesprekken, cross selling
  • Proactieve klantbenadering, klantgericht en vraaggericht werken
  • Omgaan met weerstand en bezwaren