Effectieve gespreksvaardigheden
Versterk uw communicatieve vaardigheden en communiceer doeltreffend!
Niets is zo moeilijk als communicatie. Ook al ben je verbaal sterk, toch verloopt communicatie niet altijd soepel en bereik je niet wat je wilt bereiken. De boodschap komt niet over. Het gesprek eindigt voor alle partijen met een onbevredigend gevoel. De een heeft het over de inhoud en de ander over de procedure. Met miscommunicatie als gevolg.
Trainingsacteurs bij uw communicatietrainingen maken door middel van hun spel en feedback helder waar de schoen kan wringen. Zij spelen uit wat de deelnemer wil leren. Valkuilen en leerwensen. Zij kunnen in hun spel voorzetjes doen en lastige situaties in beeld brengen.
Onze trainingsacteurs communicatie en/of en (co-)trainers (trainer en acteur in een persoon) gaan aan de slag met de leerwensen van uw bedrijf of organisatie, het team en de deelnemers. Met inhoud en humor.
Onze communicatietrainingen worden altijd toegespitst op de branche met inzet op maat bij bijv. de volgende vragen.
- Wilt u ook de communicatie binnen uw team, op de afdeling of binnen uw organisatie verbeteren?
- Wilt u de contacten met klanten, cliënten, ouders versterken?
Ervaar hoe u uw boodschap beter kunt overbrengen en ontvangen! Dit met de inzet van onze trainingsacteurs en co-trainers (trainer en acteur in een persoon).
- U begrijpt het beter en u wordt beter begrepen.
- U bereikt uw (communicatie) doelstellingen.
- U hebt op een prettige manier contact met anderen.
- U vergroot uw communicatieve vaardigheden.
- U vergroot het functioneren van uw afdeling, het succes van uw organisatie.
- U optimaliseert het contact met klanten, werknemers, cliënten en/of ouders van cliënten.
- U voorkomt agressie en boosheid.
Goede communicatie is van essentieel belang voor het overbrengen van uw boodschap én de acceptatie.
Welke soorten communicatietrainingen bieden wij?
Het terrein van communicatie is heel breed. Bij Hetsen & Visschers kunnen naar uw wensen de volgende onderwerpen aan bod komen. Afhankelijk van wat de opdrachtgever, de trainer of de deelnemers willen leren zoals:
- Wat is communicatie?
- Gespreksvaardigheden.
- Gespreksopbouw.
- Waarderende Gespreksvaardigheden, zie ook ’thema auditen’.
- Klantgedreven, klantvriendelijk, klantgericht.
- Vraagverheldering.
- Slecht-nieuwsgesprekken en Omgaan met klachten en bezwaren.
- Feedback en Feedforward, Feedback ontvangen, Feedback verzamelen.
- Samenwerken en omgaan met weerstand.
- Interculturele communicatie.
- Begrip op maat.
- Omgaan met ‘lastige’ en ‘moeilijke’ klanten, burgers, patiënten, leerlingen en ouders.
- Telefonisch en/of in direct contact aan bijvoorbeeld de balie en bij huisbezoek.
- Uw wensen.
Bij Hetsen & Visschers hebben we veel ervaring op het gebied van communicatietrainingen in verschillende branches en bij diverse doelgroepen. Door onze ruime ervaring en expertise op dit gebied kunnen we inspelen op uw specifieke situatie en leerwensen op een creatieve manier. We leveren maatwerk!
Meer informatie over:
- Interculturele communicatie.
- Diversiteit en Inclusiviteit.
Werkwijze en aanpak bij communicatietrainingen
Onze communicatietrainingen met trainingsacteurs/co-trainers zijn praktisch, interactief, gericht op inhoud én met humor. De praktijk van alledag wordt gelinkt aan beknopte theorie. Diverse werkvormen worden ingezet naar wens. Alles is bespreekbaar en we richten ons op uw wensen en leerdoelen. We vinden het leuk om van iedere training een geslaagde training te maken. Leren met plezier is ons uitgangspunt.
Ons motto is: willen, weten, kunnen, doen!