Agressie training met VR-bril!

Agressie training nieuwe aanpak!

Reality training ‘Omgaan met agressie en emotie’ met VR-brillen.

Heb je te maken met lastige situaties waarbij uw klanten emotioneel, agressief of intimiderend reageren?

Deze training agressie is interactief en praktijkgericht. Met de VR-bril op ben je zelf onderdeel van het scenario in diverse agressie situaties. Je zit er middenin en voelt de spanning oplopen. Je leert gedrag, emotie en agressie herkennen in een virtuele omgeving. Filmbeelden worden onder leiding van de trainer met de deelnemers geanalyseerd met behulp van diverse werkvormen.

In deze 1-daagse training staat in de ochtend het 'begrijpen' centraal en in de middag het 'kunnen'. Met professionele trainingsacteurs wordt er actief geoefend en komen diverse deelthema’s aan bod:

●       Het herkennen en duiden van lastig gedrag
Wat is emotie? Wat is agressie? Wat is het verschil tussen boosheid en agressie? Dit onderscheid goed leren herkennen zorgt ervoor dat medewerkers de kans hebben om vroegtijdig effectief te handelen en dat de spanning niet verder oploopt door het optreden van de medewerker zelf.

●       Samenwerking
Hoe kunnen we emotie en agressie voorkomen? Hoe kunnen we eenduidiger reageren op lastig gedrag en één lijn trekken, om zo preventief te werken richting de toekomst? Hoe zit het met de persoonlijke grens vs. de professionele grens?

●       Eigen spanning
Wat gebeurt er bij mezelf als het spannend wordt? Wat is de verklaring van stress? Waarom weet ik vooraf en achteraf wat handig is en lukt het in het moment vaak niet? Hoe blijf ik rustig genoeg om tijdens het gesprek professioneel te reageren?

●       Gespreksvoering
Hoe voer ik een slecht nieuwsgesprek? Wat is handig en wat zijn valkuilen?
Hoe breng ik emotie terug, zodat er weer een goed gesprek mogelijk is?
Hoe stop ik agressie? Hoe geef ik professioneel grenzen aan? Wat als het niet werkt?

●       Oefenen
Het geleerde vertalen naar de praktijk en oefenen met het toepassen van vaardigheden m.b.v. een trainingsacteur. De oefeningen worden afgestemd op de praktijk van de deelnemers (kantoor/balie, telefonisch en/of huisbezoeken), zodat het goed aansluit op de realiteit van de deelnemers.

Bij onze trainingen is er een prettige en laagdrempelige sfeer. Onze ervaren trainers, op het terrein van emotie en agressie, sluiten aan op de realiteit van de deelnemers waarbij de vertaling van de theorie naar de praktijk realistisch is.