Mystery Guest in hostmanship

Ons bezoek als Mystery Guest bij een restaurant.

Uw hostmanship verbeteren? Altijd mooi als een bedrijf, of in dit geval een restaurant, zijn kwaliteit, klantvriendelijkheid en klantgerichtheid wil verbeteren. Overtref de verwachtingen van je klant. Doe iets extra's. Onze opdracht was om als Mystery Guest vanaf reservering tot vertrek de beleving te ervaren en weer te geven in een 'belevingsverhaal'. Het restaurant wilde graag horen wat wij beleven als bezoeker in de rol van klant.

  • Bij Hostmanship vindt het bedrijf, restaurant of winkel het belangrijk dat de bezoeker zich welkom voelt. 
  • Een dienstverlening vanuit het perspectief van de klant. 
  • Met Hostmanship kun je je als bedrijf, naast de kwaliteit van je producten, positief onderscheiden.
  • Medewerkers voelen zich betrokken en die prettige sfeer is voelbaar voor de bezoekers.

Hostmanship is gebaseerd op zes pijlers:

  1. Dienstbaar zijn: je bent er voor de klant, verras hem eens!
  2. Verantwoordelijkheid nemen: je voelt je verantwoordelijk voor (het oplossen van) het probleem.
  3. Consideratie tonen: laat zien dat het je echt iets kan schelen.
  4. Het geheel zien: de medewerker is bepalend voor de prestatie van de hele organisatie.
  5. Dialoog aangaan: ga in gesprek met de klant om het probleem te begrijpen en tot een oplossing te komen.
  6. Kennis inzetten: je antwoordt de klant op basis van jouw kennis.

Belangrijk daarbij is ook dat de medewerkers met plezier hun werk doen, zich óók welkom voelen. Dit vraagt om leiderschap dat gericht is op het geven van vertrouwen en een omgeving waar je de medewerker in staat stelt de bezoeker, klant, patiënt of burger op een eigen en persoonlijke manier tegemoet te treden. Klanten zullen zich opstellen als je ambassadeurs en als bedrijf krijg je vaker de gunfactor. 

De opdrachtgever en de medewerkers hebben ons 'belevingsverhaal' als erg positief ervaren. We konden blinde vlekken zichtbaar maken, hetgeen ze als erg zinvol hebben ervaren. 

Wilt u ook een Mystery Guest om uw dienstverlening te verbeteren?